Pyrenart II

Totentanz de La Veronal. Espectacle presentant a TA24 en el marc del projecte Pyrenart II

Pyrenart II està concebut per desenvolupar la cooperació transfronterera en matèria d’emprenedoria cultural en les arts escèniques, afavorint el desenvolupament i la internacionalització de les estructures d’arts escèniques. Neix després de Pyrenart I i té previst desenvolupar-se des de l’1 de setembre de 2024 al 31 d’agost de 2027.

Coordinat per Occitanie en Scène, reuneix 12 socis de tot l’espai transfronterer França-Espanya: Occitanie en Scène (Occitània), líder del projecte, ThéâtredelaCité – CDN Toulouse Occitanie (Occitània), La Grainerie – fàbrica de les arts del circ i de l’itinerància (Occitània), L’Estive – escena nacional de Foix i de l’Arieja (Occitània), Le Parvis – escena nacional Tarbes Pirineus (Occitània), Comunitat d’aglomeració Pau Bearn Pirineus (Nova Aquitània), Escena Nacional del Sud Aquità (Nova Aquitània), Dantzaz (País Basc), Bito Productions S.L. – Festival Temporada Alta (Catalunya), Patronato Municipal de las Artes Escénicas y de la Imagen – Ayuntamiento de Zaragoza (Aragó), Basque District of Culture and Creativity (País Basc), Ajuntament d’Osca (Aragó), així com 16 socis associats.

El projecte s’articula al voltant de diverses accions i activitats:

Per reforçar les capacitats emprenedores dels agents del territori transfronterer:

  • Un programa de formació i desenvolupament de competències emprenedores
  • L’establiment de delegacions de professionals en mercats internacionals
  • La creació d’una incubadora artística transfronterera destinada a l’acompanyament d’artistes emergents
  • El desenvolupament d’una segona incubadora transfronterera destinada a promotors de projectes empresarials
  • Un programa de formació i mentoratge

Per iniciar noves pràctiques i reforçar la innovació:

  • Laboratoris de recerca artística
  • Un programa de residències per a projectes artístics
  • Encàrrecs artístics franco-espanyols i la producció d’espectacles dedicats al territori transfronterer

Per crear noves eines compartides a escala pirinenca:

  • Una relatoria del projecte a través de la mirada d’artistes
  • La difusió de tots els continguts de formació i eines del projecte en Open Source
  • La realització d’un estudi avaluatiu i prospectiu i una anàlisi de l’impacte econòmic del projecte i del sector
  • Mesures incentivadores d’ajuda a la difusió
  • L’organització i la participació en plataformes de visibilitat per als artistes, en el marc de fires i mercats

Pyrenart II està cofinançat al 65% per la Unió Europea a través del programa Interreg VI-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2021-2027). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona fronterera Espanya-França-Andorra.